CODUL ETIC

Cuprins

CAPITOLUL I. – Domeniul de aplicare şi principii generale
CAPITOLUL II. – Norme generale de conduita profesionala a persoanelor care aderă la SpaEdu
CAPITOLUL III. – Secretul profesional în cadrul SpaEdu
CAPITOLUL IV – Dispoziții finale

CAPITOLUL I

Domeniul de aplicare și principii generale

Art. 1.
Domeniul de aplicare
(1) Codul etic al SpaEdu reglementează cadrul general de valori și principii, respectiv normele
de conduită a tuturor persoanelor care adera la SpaEdu.
(2) Normele de conduită prevăzute de prezentul Cod sunt obligatorii pentru toți cursantii si
trainerii SpaEdu.
(3) Rolul Codului este să ghideze comportamentul moral și profesional al cursantilor si
trainerilor SpaEdu.

Art. 2
Obiective
(1) Regulile generale prevăzute în prezentul Cod urmăresc să asigure creșterea calității
serviciilor, o bună administrare în realizarea obiectivului SpaEdu și sunt prevăzute în (Anexa
nr. 1) la prezentul Cod etic.

Art.3
Principii generale
(1) Regulile generale ale SpaEdu au la baza, următoarele principii:
a) Libertate academică;
b) Competență și profesionalism;
c) Integritate;
d) Onestitate intelectuală;
e) Colegialitate;
f) Loialitate;
g) Dreptate și echitate;
h) Responsabilitate.
(2) Conduita profesională a persoanelor care aderă la SpaEdu se regăsește în Anexa nr. __,
atașată prezentului Cod etic.

CAPITOLUL II

Norme generale de conduită profesională a persoanelor care aderă la SpaEdu

Art. 6.
Respectarea regulilor de conduita ale SpaEdu
(1)Persoanele care aderă la SpaEdu au obligația ca prin actele și faptele lor să respecte
următoarele, fără a se limita la:
– să manifeste o nevoie constantă de auto-dezvoltare și pro-activitate,
– să manifeste constant dorința de evoluție profesională,
– să asigure condițiile necesare (resurse materiale, umane, etc) de înaltă calitate,
– să manifeste atașament față de viziune și scopul SpaEdu,
– să manifeste atitudini : auto-dezvoltare și pro-activitate,
– să dea dovadă de profesionalism și integritate morală,
– să manifeste loialitate față de SpaEdu.
(2) Persoanele care aderă la SpaEdu au obligația de a apăra valorile SpaEdu și de a se abține
de la orice act ori fapt care poate produce prejudicii imaginii sau intereselor legale ale acesteia.
(3) Persoanelor menționate la alin. 2 le este interzis:
a. să exprime în public aprecieri neconforme cu realitatea în legătură cu activitatea
SpaEdu, cu politicile și strategiile acesteia ori cu proiectele desfășurate, aflate în desfășurare ori
viitoare;
b. să facă aprecieri neautorizate în legătură cu litigiile aflate în curs de soluționare și în
care SpaEdu are calitatea de parte sau să furnizeze în mod neautorizat informații în legătură cu
aceste litigii;
(4) Prevederile alin. (3) se aplică și după încetarea raporturilor juridice intre părți, pentru o
perioadă de 5 ani.

Art. 7
Libertatea opiniilor
Obligații în exercitarea dreptului la libera exprimare:
(1) Persoanele care aderă la SpaEdu au dreptul la libera exprimare.
(2) În exercitarea dreptului la liberă exprimare, persoanele care aderă la SpaEdu au obligația
de a nu aduce atingere demnității, imaginii, precum și vieții intime, familiale și private a oricărei
persoane.
(3) În îndeplinirea activităților specifice, persoanele care aderă la SpaEdu au obligația de a
respecta demnitatea umană, corelând libertatea dialogului cu promovarea intereselor SpaEdu.
(4) În activitatea lor, persoanele care aderă la SpaEdu au obligația de a respecta libertate a
opiniilor și de a nu se lăsa influențați de considerente personale sau de popularitate. În
exprimarea opiniilor, acestea trebuie să aibă o atitudine conciliantă și să evite generarea
conflictelor datorate schimbului de păreri.

Art. 8
Cadrul relațiilor în realizarea activităților specifice
(1) În relațiile cu persoanele fizice și cu reprezentanții persoanelor juridice, persoanele care
aderă la SpaEdu se obligă la un comportament bazat pe respect, bună-credință, corectitudine,
integritate morală și profesională.
(2) Persoanele care aderă la SpaEdu au obligația de a nu aduce atingere onoarei, reputației,
demnității, integrității fizice și morale a persoanelor cu care intră în legătură în realizarea
activităților specifice, prin:
⮚ întrebuințarea unor expresii jignitoare;
⮚ acte sau fapte care pot afecta integritatea fizică sau psihică a oricărei persoane.
(3) Persoanele care aderă la SpaEdu trebuie să adopte o atitudine demnă și civilizată față de
orice persoană cu care intră în legătură în realizarea activităților specifice, fiind îndrituiți, pe
bază de reciprocitate, să solicite acesteia un comportament similar.
(4) În activitatea profesională, persoanele care aderă la SpaEdu au obligația de diligență cu
privire la implementarea soluțiilor propuse și a deciziilor, în condițiile prevăzute la alin. (1).

(5) În activitatea profesională, persoanele care aderă la SpaEdu trebuie să adopte o atitudine
neutră față de orice interes personal, politic, economic, religios sau de altă natură și să nu dea
curs unor eventuale presiuni sau influențe de orice natură.
(6) Persoanele care aderă la SpaEdu sunt obligate să aducă la cunoștința SpaEdu, în scris, orice
eveniment ori situație care ar presupune luarea unei decizii, în detrimentul valorilor și
principiilor SpaEdu.

Art. 9
Îndeplinirea atribuțiilor
(1) SpaEdu oferă libertate deplină trainerilor să structureze cursul/ cursurile după
considerente profesionale.
(2) De asemenea, trainerii dețin libertatea în ceea ce privește evaluarea cursanților.
(3) SpaEdu încurajează cursanții în evaluarea cursurilor, astfel încât să se asigure servicii
de înaltă calitate.
(4) În ceea ce privește aplicarea prevederilor art. 3 din prezentul Cod Etic, SpaEdu nu
practică acțiuni neloiale (ex. Nu ofertăm terapeuții/ recepționerii colegilor și nici ai trainerilor
minim 24 de luni de la terminarea cursului).
(5) Cu privire la activitățile din mediul online:
5.1. În timpul cursurilor toți cursanții vor rămâne cu camerele deschise pe aplicația Zoom, atâta
timp cât există conexiune stabilită la internet și nu se află la volan.
5.2. Trainerii care participa la cursuri au posibilitatea să rămână cu camerele închise.
5.3. În situația în care există riscul sa întârzie la curs, persoanele care aderă la SpaEdu au
obligația să anunțe întârzierea cu cel puțin 15 minute înainte de începerea cursului.

CAPITOLUL III

Secretul profesional în cadrul SpaEdu

Art. 10
(1) Respectarea secretului profesional este obligatorie.
(2) Persoanele care aderă la SpaEdu au obligația să păstreze secretul profesional, precum și
confidențialitatea în legătură cu acesta.
(3) Se consideră că Persoanele care aderă la SpaEdu au înțeles importanța respectării secretului
profesional.

CAPITOLUL IV

Răspundere și sancțiuni

Art.11
(1) Respectarea dispozițiilor prezentului Cod de Etică este o condiție obligatorie pentru
toate persoanele care adera la SpaEdu.
(2) Nerespectarea oricăror dispoziții cuprinse în Codul de Etică SpaEdu se consideră motiv
de excludere.
(3) Prezentul Cod de Etică a intrat în vigoare de la data de 04 Noiembrie 2023 și ramane
valabil până la noi comunicări.